Inrichting

Onze school als geheel is uitnodigend en overzichtelijk ingericht. Dit komt tot uiting in de volgende zaken:

  • Er hangt werk van de leerlingen in de hal en de gang.
  • Er is ruimte gecreëerd waar kinderen werk kunnen tentoonstellen.
  • De hal is overzichtelijk en volgens een vaste structuur ingedeeld.
  • De gang en overige gemeenschappelijke ruimtes zijn ordelijk en netjes.

De inrichting van de lokalen sluit aan bij de belevingswereld van de kinderen.

  • De lokalen zijn gezellig, ordelijk en overzichtelijk ingericht.
  • De wanden zijn bekleed met posters e.d. die aansluiten bij de belevingswereld van de kinderen.
  • Het lokaal als leeromgeving is, waar mogelijk, uitdagend en onderzoeksbevorderend. In de groepen 1 & 2 is dit aspect nadrukkelijker aanwezig (door speelgoed van natuurlijk materiaal als hout, aardewerk, katoen, wol en zijde en de verschillende hoeken waarin kinderen situaties kunnen naspelen/nabootsen bijv. koken of schoonmaken in een speelhuis) dan in de groepen 3 t/m 8.
  • De organisatie van de onderwijsleermaterialen binnen de lokalen is dusdanig dat het de zelfstandigheid van kinderen bevordert.
  • In de lokalen is werk van de leerlingen tentoongesteld.
  • Er wordt zoveel mogelijk geprobeerd een rustige sfeer te scheppen zodat de kinderen zich veilig en prettig voelen.
  • Ook zijn onze meubels zoveel mogelijk van natuurlijke producten gemaakt. (houten stoelen en tafels)

De inrichting van de lokalen sluit aan bij de activiteiten die we ondernemen.

  • De basisopstelling is in tafelgroepjes.
  • Het lokaal is dusdanig ingericht, dat er individueel, in groepen, in een kring en klassikaal gewerkt kan worden.
  • Er is een instructietafel aanwezig in de klas.
  • Er is een thematafel in de klas aanwezig met een regelmatig wisselend thema.

Het schoolplein

  • Het schoolplein heeft een inrichting en aankleding, waardoor kinderen tot spel worden uitgedaagd.
  • Het schoolplein voldoet aan de wettelijke eisen